1951 29 სექტემბერი – ყოფილი საბჭოთა კავშირის მინისტრთა საბჭოს დადგენილებით მიღებული იყო გადაწყვეტილება თბილისში მეტროპოლიტენის მშენებლობაზე.
1952 იანვარი – იქნა ჩამოყალიბებული თბილისის მეტრომშენის სამმართველო.
1953 – დაიწყო პირველი შახტის მშენებლობა და გადასარბენი გვირაბების აგება.
1957 – მეტროპოლიტენის მშენებლობა იქნა შეჩერებული და დაიწყო სახვადასხვა დანიშნულების გვირაბების მშენებლობა რესპუბლიკის სავადასხვა ტერიტორიებზე (რკინიგზის, ავტოტრანსპორტის, ჰიდროტექნიკური) რისთვისაც მეტრომშენის სამმართველო იქნა გარდაქმნილი თბილგვირაბმშენად.
1959 – განახლდა მეტროპოლიტენის პირველი რიგის მშენებლობა
1962 – შეიქმნა მშენებარე მეტროპოლიტენის დირექცია
1965 8 თებერვალი – მინისტრთა საბჭოს №78 დადგენილებით შეიქმნა თბილისის მეტროპოლიტენის სამმართველო.
1966 11 იანვარი – ექსპლოატაციაში ჩაბარდა პირველი რიგის პირველი უბანი (6,3 კმ) ოთხი სადგურით იყო სადგურ ”დიდუბე”-დან სადგურ ”რუსთაველი”-მდე.
1967 მარტი – იყო ორგანიზებული ორლიანდაგიანი მოძრაობა დიდუბე – ელექტროდეპოს მონაკვეთზე მოტარებელთა მობრუნებით სადგურ ”დიდუბე”-ში.
1967 ნოემბერი – ხაზის 4 კილომეტრით გაგრძელების შემდეგ სადგურ ”300 არაგველი”-მდე შესაძლებელი გახდა შემადგენლობების მობრუნება ხაზის მეორე ბოლოში, მხოლოდ გადასარბენი გვირაბის მაშინდელი სადგურ ”ოქტომბერი”-ს (ამჟამინდერი ”ნაძალადევი”) მშენებლობის დამთავრების შემდეგ შესაძლო გახდა მთელ ტრასაზე ორლიანდაგიანი მოძრაობის გახსნა.
1971 მაისი – 2,5 კილომეტრიანი უბნის ექსპლოატაციაში გაშვებით სადგურ ”სამგორი”-მდე დამთავრდა მეტროპოლიტენის პირველი რიგის მშენებლობა 11 სადგურით 12,3 კილომეტრი ტრასით.
1979 სექტემბერი – ექსპლოატაციაში შევიდა მეტროპოლიტენის მეორე ხაზი 5,8 კილომეტრი სიგრძით, რომელმაც დააკავშირა სადგურის მოედანი საბურთალოს რაიონს. პირველი გადაწყვეტილებით ეს მეორე ხაზი უნდა აშენებულიყო როგორც განშტოება პირველი ხაზისა. მაგრამ მშენებლობის დამთავრების პერიოდში გადაწყდა აშენებულიყო მეორე გადასასვლელი სადგური ”ვაგზალი-2” რომელსაც დასაწყისში არ ექნებოდა დამოუკიდებელი მიწისზემოთა ამოსასვლელი.
1985 ნოემბერი – ერთდროულად იქნა შეყვანილი ექსპლოატაციაში ორი უბანი ერთი 3,4 კილომეტრის ”დიდუბე”-ის სადგურიდან სადგურ ”თემქა”-მდე (ამჟამინდელი ”გურამიშვილი”) და მეორე 2,0 კმ სადგურ ”სამგორი”-დან სადგურ ”ვარკეთილი”-მდე.
1989 იანვარი – სადგურები „სარაჯიშვილი“ და ”ახმეტელის თეატრი”.
2000 – გაშვებული იქნა ექსპლოატაციაში ერთი უბანი ”გოცირიძე-ვაჟა-ფშაველა” 1,2 კილომეტრის სიგრძით ერთმხრივი მოძრაობით.

2017 ოქტომბერი – გაიხსნა სადგური „უნივერსიტეტი“ და მანამდე ცალმხრივად გახსნილი „ვაჟა-ფშაველა“ – „გოცირიძის“ გადასარბენზე მოძრაობა გახდა ორმხრივი.

1952, September 29 – by decree of Council of Ministers of former USSR is decided to build metro system in Tbilisi.
1952, January – Tbilisi “Metromsheni” (metro development organization) administration was created.
1953 – construction of first shafts and transit tunnels was started.
1957 – development of metro was put on halt and construction of various tunnels on territory of Georgian Republic (e. g. railway, road tunnels, hydrotechnical). For this purpose “Metromsheni” was reorganized into “Tbilgvirabmsheni” (Tbilisi tunnel building organization).
1959 – construction of first series of metro was resumed.
1962 – directorate for then still under construction metro was formed.
1965, February 8 – by decree #78 of Council of Ministers Tbilisi Metro Department was created.
1966, January 11 – exploitation of first section of the first series was started. 6.3 kilometer long section had 4 stations from Didube to Rustaveli.
1967, March – two-way traffic was started between Didube-Elektrodepo whith trains turning back on Didube station.
1967, November – after building a 4 kilometer line to 300 Aragveli station it became possible to turn train in the second end of the line. And after transition tunnel was finished at then Octomberi station (modern Nadzaladevi) it become possible to open two-way traffic on the whole line.
1971, May – 2.5 kilometer long section was opened to station Samgori thus completing the building of first series of metro with 11 stations and total length of 12.3 kilometers.
1979, September – second line of metro was opened with 5.8 kilometers in length which connected Station Square with Saburtalo district of Tbilisi. By first decision this line should have been built as a branch of the first line but by the end of construction it was decided to build second passage to Station Square-2 which at the beginning didn’t have independent exits to surface.
1985, November – two sections were finished and opened simultaneously; first 3.4 kilometer long Didube-Temka (modern Guramishvili station) and second, 2 kilometer long Samgori-Varketili.
1989, January – Sarajishvili and Akhmeteli stations were opened.
2000 – 1.2 kilometer long section between Gociridze and Vazha-Pshavela stations was opened with one-tunnel traffic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *